Retur- och bytespolicy

Varureturer:

Det skall kännas tryggt och enkelt att handla hos oss, har du en fundering så kontakta oss gärna. Du har alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt, vilket räknas från den dag du tagit emot varan. Om du av någon anledning inte är nöjd med någon vara kontaktar du oss via mail, vi kan då maila eller posta en retursedel till dig som du kan skriva ut och sätta på orginalpaketet. Du kan sedan lämna in paketet hos närmaste servicepoint till exempel där du hämtat ut paketet. Kontakta alltid oss innan du returnerar varan. 

Varan skall vara oanvänd och om varan levereras i förpackning skall denna vara fint skick, du får gärna ta upp och undersöka varan, men inte använda den eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt, vi kan då komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Orderbekräftelsen bifogar du tillsammans med returvaran. Vi kontrollerar returer så snabbt vi kan och efter ett godkännande av din retur återbetalar vi dig på det sätt du betalat. Returnerar du hela din order  returnerar vi hela beloppet inklusive frakten, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för returfrakten. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. 

Du även lämna in din retur direkt i vår butik i Göteborg som har öppet vardagar 10-18, lördagar 10.30-16. Glöm inte följesedel eller ordernummer så vi lätt kan se vems retur det gäller. 

Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Ett exempel på en sådan produkt är våra dinermöbler eller Big Chill kylskåp. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Vid reklamation på grund av skadad vara eller felpackning av oss står vi för fraktkostnaden. 

Det verkar för oss helt otroligt, men om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar så sänds detta åter av fraktbolaget. Denna kostnaden får då du betala på en fast kostnad av 250:- som korrigeras på din Klarna faktura eller räknas av på din kreditering på kort. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer.

Returadress: 

Magasin 11, Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg. Tel 031-134424.

Garanti/Reklamation:

Funktionsgaranti 6 månader och reklamation 3 år. Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post shop@magasin11.se innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med butiken har skett då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. För övriga frågor, tveka inte att höra av dig på shop@magasin11.se. Vi svara alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

För övriga frågor, tveka inte att höra av dig på info@magasin11.se.

Tack för att du handlar hos Magasin 11 AB.