Retur- och bytespolicy

Varureturer:

Det skall kännas tryggt och enkelt att handla hos oss, har du en fundering så kontakta oss gärna. Du har alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt, vilket räknas från den dag du tagit emot varan. Om du av någon anledning inte är nöjd med någon vara kontaktar du oss via mail så återkommer vi med en retursedel till dig som du kan skriva ut och sätta på orginalpaketet. Du kan sedan lämna in paketet hos närmaste servicepoint till exempel där du hämtat ut paketet. 

Varan skall vara oanvänd och om varan levereras i förpackning skall denna vara fint skick, du får gärna ta upp och undersöka varan, men inte använda den eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt, vi kan då komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Orderbekräftelsen bifogar du tillsammans med returvaran. Vi kontrollerar returer så snabbt vi kan och efter ett godkännande av din retur tar vi bort din faktura eller återbetalar på det sätt du betalat. Frakt vid byte står du för själv. Kontakta oss innan du returnerar varan.

Du som har vägarna förbi Göteborg kan lämna tillbaks ditt paket/returvara i butiken som har öppet vardagar 10-18, lördagar 10.30-16. Glöm inte följesedel eller ordernummer så vi lätt kan se vems retur det gäller. Vid reklamation på grund av skadad vara eller felpackning av oss står vi för fraktkostnaden. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. Outhämtat paket debiteras med en kostnad av 150:-. Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Ett exempel på en sådan produkt är våra dinermöbler eller Big Chill kylskåp. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Returadress:

Magasin 11, Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg.

Garanti/Reklamation:

Funktionsgaranti 6 månader och reklamation 3 år. Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post shop@magasin11.se innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med butiken har skett då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. För övriga frågor, tveka inte att höra av dig på shop@magasin11.se. Vi svara alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

För övriga frågor, tveka inte att höra av dig på info@magasin11.se.

Tack för att du handlar hos Magasin 11 AB.