Allmänna villkor

Magasin 11 AB, vi finns på Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg sedan år 2000. Org. nr 556653-7600 Telefon 031-134424.     

Så här handlar du

Det finns två sätt, lättast är att lägga det du vill handla i din varukorg och gå till kassan och välj betalsätt och tryck slutför köp. Du kan även logga in, skillnaden är att när du då handlat en gång behåller du ditt inlogg och kan då enkelt beställa om dina varor eller beställa nytt alternativt ändra något av dina uppgifter. 

En vara markerad som beställningsvara eller 1-4 veckor behöver inte betyda att det är lång leveranstid då vissa skickas direkt från leverantören. Ett exempel på en sådan produkt är skrymmande varor som BIG CHILL kyl och frys. Beställer du en beställningsvara med längre leveranstid kommer vi kontakta dig med mer exakt leveransdataum.

Betalningsvillkor

Vi har säker betalning med kort via Klarna.

Du kan välja att betala med korten American Express, Mastercard och VISA eller via faktura av KLARNA som du kan betala 14 dagar efter leverans. Du kan också välja att delbetala i upp till 24 månader, eller betala direkt med din bankdosa eller bankID. 

Orderbekräftelse

När du lagt din order skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivit vid registreringen. Kontrollera att ordern är korrekt och vid eventuella felaktigheter kontakta butiken på info@magasin11.se eller ring oss på telefon 031-134424. Vill du ändra eller avbeställa en order så kontakta butiken så snart du kan. Efter lagd order skickas ditt kolli inom 1-3 dagar. Saknas varan i lager meddelas du detta via e-post. Magasin 11 reserverar sig för slutförsäljning, försening samt eventuella pris/lagerfel som kan uppstå.

Hämta i butik

Vill du hämta din beställning på Magasinsgatan 11 väljer du fraktalternativet ”hämta i butik". 

Transport

Ordern packas & skickas från vår butik på Magasinsgatan 11 i Göteborg med DHL eller direkt från vår leverantör. Ditt paket kommer då till ditt närmsta DHL ombud. Större produkter som till exempel SMEG/Big Chill kylskåp och dinermöbler kommer direkt hem till dig. Du kommer bli kontaktad innan leverans för överenskommelse tidpunkt. Skulle leveranstiden bli längre av någon anledning meddelas du via telefon eller mail.

Försändelsen märks för att kunna spåras hela vägen till aktuell leveransadress. Vill du spåra din order från DHL gör du det på sök hos DHL För utlandsleveranser se DHL utlandsleveranser.

Kontakta oss innan eventuell retur. Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det åter till oss, och därmed debiteras du 250 kr som motsvarar fraktavgift och hantering. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Leveransskyldighet

Magasin 11 är skyldiga att leverera varan du beställt inom 30 dagar efter din beställning om ingen annan leveranstid överenskommits. Om Magasin 11 inte levererat i tid och det inte överenskommits om annan leveranstid eller förseningen beror på dig har du rätt att häva avtalet. Magasin 11 betalar då tillbaka det du har betalat snarast och senast inom 30 dagar efter att vi mottagit din hävning av avtalet enligt konsumentköplagen.

Frakt

✔️ FRAKTFRITT till utlämningsställe över 500:-

Avhämtning i butiken i Göteborg: 0:-
Fraktkostnad till utlämningsställe: 49:-
Skicka till företag bemannat 7-17: 149:-
Skicka hem till dörren 299:-
Shipping to other EU countries: 399:-

Returer (läs snabbguiden här:)

Vi vill att du skall vara nöjd med din beställning, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Du har alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt enligt distansavtalslagen, vilket räknas från den dag du tagit emot varan. Efter kontakt med oss har du 14 dagar på dig att returnera paketet. Du får gärna ta upp och undersöka varan, om du använder den eller hanterar den på ett sätt som inte är nödvändigt, kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Orderbekräftelsen bifogar du tillsammans med returvaran. 

Du även lämna in din retur direkt i vår butik på Magasinsgatan 11 i Göteborg som har öppet vardagar 10-18, lördagar 10.30-16.00. Du kan även använda en returblankett från KOV. Glöm inte att bifoga följesedel eller ordernummer så vi lätt kan se vems retur det gäller. Returadress om du vill skicka paketet själv är Magasin 11, Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg. Skicka gärna i samma kartong du fick leveransen i, annars packa ordentligt! Du ansvarar för paketet tills vi fått det. 

Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid högbelastning kan det ibland ta några dagar längre. Observera att vi har enligt lag 30 dagar på sig att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

Kontakta oss alltid innan eventuell retur. Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det åter till oss, och därmed debiteras du 250 kr som motsvarar fraktavgift och hantering. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Vid reklamation på grund av skadad vara eller felpackning av oss står vi för fraktkostnaden. 

Returnerar du hela din order returnerar vi hela beloppet inklusive frakten, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för returfrakten som kommer finnas kvar på fakturan eller räknas av på krediteringen till ditt kort. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. Returfrakten på större varor som möbler kan komma att bli högre än den frakten du betalat för leverans till dörr/företag, då denna inte är den faktiska fraktkostnaden. Kontakta oss om du har några funderingar så hjälper vi till med en lösning.

Garanti/Reklamation:

Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post info@magasin11.se innan retur. Retur skall inte ske förrän överenskommelse med butiken har skett då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi svara alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

 

Har du en fundering så kontakta oss gärna på info@magasin11.se eller 031-134424.

Försäljning till minderåriga

På Magasin11.se säljer vi inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Personuppgifter

Vi ansvarar för alla personuppgifter du lämnar till oss för att bli medlem. Informationen hanteras i enlighet med den svenska personuppgiftslagen (PUL) och används endast av oss. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig och lösa problemet. För ångerrätt & distansavtal, se retur & bytespolicyn.

Övrigt

Vi reserverar oss också för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure. Sortimentet i webbshoppen skiljer sig något från det hos Magasin 11.