✔️Kundtjänst & butik 031-134424 Vardag 10-18 lördag 10.30-17  ✔️ Personlig service  ✔️ Enkla returer  ✔️ Öppet köp 30 dagar   ✔️ Fri frakt över 500:-

Allmänna villkor

Magasin 11 AB, vi finns även som fysisk butik på Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg sedan år 2000. Org. nr 556653-7600 Telefon 031-134424.     

Så här handlar du

Det finns två sätt, lättast är att lägga det du vill handla i din varukorg och gå till kassan och välj betalsätt och tryck slutför köp. Du kan även logga in, skillnaden är att när du då handlat en gång behåller du ditt inlogg och kan beställa om dina varor.

En vara markerad som beställningsvara eller 1-4 veckor behöver inte betyda att det är lång leveranstid då vissa skickas direkt från leverantören. Ett exempel på en sådan produkt är skrymmande varor som BIG CHILL kyl och frys. Beställer du en beställningsvara med längre leveranstid kommer vi kontakta dig med mer exakt leveransdataum.

Betalningsvillkor

Vi har säker betalning med kort via Klarna.

Du kan välja att betala med korten American Express, Mastercard och VISA eller via faktura av KLARNA som du kan betala 14 dagar efter leverans. Du kan också välja att delbetala i upp till 24 månader, eller betala direkt med din bankdosa eller bankID. 

Orderbekräftelse

När du lagt din order skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivit vid registreringen. Kontrollera att ordern är korrekt och vid eventuella felaktigheter kontakta butiken på info@magasin11.se eller ring oss på telefon 031-134424. Vill du ändra eller avbeställa en order så kontakta butiken så snart du kan. Efter lagd order skickas ditt kolli inom 1-3 dagar. Saknas varan i lager meddelas du detta via e-post. Magasin 11 reserverar sig för slutförsäljning, försening samt eventuella pris/lagerfel som kan uppstå.

Hämta i butik

Vill du hämta din beställning på Magasinsgatan 11 väljer du fraktalternativet ”hämta i butik" och slipper eventuella fraktkostnader. 

Transport

Ordern packas & skickas från vår butik på Magasinsgatan 11 i Göteborg med DHL eller direkt från vår leverantör. Ditt paket kommer då till ditt närmsta DHL ombud. Större produkter som till exempel SMEG/Big Chill kylskåp och dinermöbler kommer direkt hem till dig. Du kommer bli kontaktad innan leverans för överenskommelse tidpunkt. Skulle leveranstiden bli längre av någon anledning meddelas du via telefon eller mail.

Försändelsen märks för att kunna spåras hela vägen till aktuell leveransadress. Vill du spåra din order från DHL gör du det på sök hos DHL För utlandsleveranser se DHL utlandsleveranser. Du får även ett mail med en spårningslänk från Unifaun för att hjälpa dig följa med din försändelse.

Leveransskyldighet

Magasin 11 är skyldiga att leverera varan du beställt inom 30 dagar efter din beställning om ingen annan leveranstid överenskommits. Om Magasin 11 inte levererat i tid och det inte överenskommits om annan leveranstid eller förseningen beror på dig har du rätt att häva avtalet. Magasin 11 betalar då tillbaka det du har betalat snarast och senast inom 30 dagar efter att vi mottagit din hävning av avtalet enligt konsumentköplagen.

Frakt

✔️ FRAKTFRITT över 500:-

Avhämtning i butiken i Göteborg: 0:-
Fraktkostnad till utlämningsställe: 59:-
Skicka till företag bemannat 7-17: 149:-
Skicka hem till dörren 0:-/ vid större försändelser
Shipping to other EU countries: 399:-

Returer (läs snabbguiden här:)

Vi vill att du skall vara nöjd med din beställning, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Du har 30 dagars öppet köp från den dag du tagit emot varan. Efter kontakt med oss har du två veckor på dig att returnera paketet. Du får gärna ta upp och undersöka varan, om du använder den eller hanterar den på ett sätt som inte är nödvändigt, kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Bifoga gärna orderbekräftelse tillsammans med returvaran så vi ser vems order det rör sig om. Förenklad guide, se här. 

Du även lämna in din retur direkt i vår butik på Magasinsgatan 11 i Göteborg som har öppet vardagar 10-18, lördagar 10.30-17.00. Du kan även använda en returblankett från KOV. Glöm inte att bifoga följesedel eller ordernummer så vi lätt kan se vems retur det gäller. Returadress om du vill skicka paketet själv är Magasin 11, Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg. Skicka gärna i samma kartong du fick leveransen i, annars packa ordentligt! Du ansvarar för paketet tills vi fått det. 

Vid retur kan du använda vår returblankett för att förenkla processen. Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid högbelastning kan det ibland ta några dagar längre. (Observera att vi har enligt lag 30 dagar på sig att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.)

Kontakta oss alltid innan eventuell retur. Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det åter till oss, och därmed debiteras du 350 kr som motsvarar fraktavgift och hantering. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Vid reklamation på grund av skadad vara eller felpackning av oss står vi för fraktkostnaden. 

Returnerar du hela din order returnerar vi hela beloppet inklusive frakten, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för den aktuella returfrakten som kommer finnas kvar på fakturan eller räknas av på krediteringen till ditt kort. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. Returfrakten på större varor som möbler kan komma att bli högre än den frakten du betalat för leverans till dörr/företag, då denna inte är den faktiska fraktkostnaden. Kontakta oss om du har några funderingar så hjälper vi till med en lösning.

Garanti/Reklamation:

Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post info@magasin11.se innan retur. Retur skall inte ske förrän överenskommelse med butiken har skett då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi svarar alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

Har du en fundering så kontakta oss gärna på info@magasin11.se eller 031-134424.

Försäljning till minderåriga

På Magasin11.se säljer vi inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

För ångerrätt & distansavtal, se retur & bytespolicyn.

Övrigt

Vi reserverar oss också för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure. Sortimentet i webbshoppen skiljer sig något från det hos Magasin 11. 

Personuppgifter per den 25 maj 2018

Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Om du är intresserad ytterliggare så läs mer här: Datainspektionen

Vad är viktigt att ta med sig:
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som du kan läsa mer om nedan. Syftet med en sådan behandling är för att kunna leverera din vara/order. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. 

De personuppgifter vi behandlar om dig kan [enligt punkterna nedan] komma att delas med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU. Magasin 11 lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.

Personuppgiftsansvarig är Karin Engströmer. Du har rätt att kontakta Magasin 11 om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta vårt dataskyddsombud på service@magasin11.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

1.1 Vad menas med personuppgifter?
Med personuppgifter menas all information som kan knytas till en enskild person.

1.2 Vilka uppgifter samlar vi in?
För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter. För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik.

1.3 Vilka uppgifter delas?
Nedan kan du hitta en redogörelse för vilka bolag vi delar information med samt varför vi gör det.

2.1 Betalväxel
När du genomför ett köp delas informationen med vår betalväxel Klarna som då också bär ansvar enligt GDPR för dina uppgifter. Det som sparas hos Magasin 11 är för- och efternamn, adress, email, telefonnummer samt köpet. Informationen lagras för att kunna genomföra köpet och leveransen men också för att skydda dig mot bedrägeri samt eventuell garanti eller bokföringslag.

2.2 Fraktbolag
För att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget som i dagsläget är DHL via UNIFAUN. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. Email och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget använder vi nästan uteslutande DHL och i enstaka fall PostNord för leverans.

2.3 Marknadsföring
Idag gör Magasin 11 AB sin marknadsföring själva, skulle ett extern företag hjälpa oss med den tjänsten skulle vi eventuellt behöva dela information med en tredje part.

2.4 Nyhetsbrev

Om du är prenumererant på vårt nyhetsbrev så delas för- och efternamn samt email med vår e-posttjänsteleverantör. Vi sparar/delar för- och efternamn för att kunna göra utskicken mer personliga. Din information delas för att vi ska kunna använda tjänsten och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden/information. I dagsläget använder vi Mailchimp för utskick. Den personuppgiftsansvarie som du kan vända dig till för frågor eller förändringar är Karin på service@magasin11.se. Öppnar du inget av våra nyhetsbrev kommer du automatiskt plockas bort från listan inom en skälig tid.


2.5 Kundomdömen
Vi använder PRICERUNNER och PRISJAKT för att samla in kundomdömen. För att säkerställa att endast verifierade kunder lämnar omdömen så delas för- och efternamn, orderID samt epost.  

3.1 Rätten att bli glömd
Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).

3.2 Ta del av lagrad information
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.

Användning av cookies
En cookie är en textfil som lagras på din dator. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. (Till exempel att varor sparas i varukorgen om du blir avbruten mitt i ditt köp och öppnar datorn vid ett senare tillfälle inom en skälig tid).

Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Om du inte vill tillåta cookies så kan du också neka detta. (Om du nekar lagring av cookies kan du istället göra din beställning via e-post till info@magasin11.se.)

Om du undrar över något kring detta, kontakta oss info@magasin11.se

Tack för att du handlar hos Magasin11.se