✔️Kundtjänst & butik 031-134424 Vardag 10-18 lördag 10.30-17  ✔️ Personlig service  ✔️ Enkla returer  ✔️ Öppet köp 30 dagar   ✔️ Fri frakt över 500:-

Retur - och bytespolicy


  

Vi vill att du skall vara nöjd med din beställning, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Du har 30 dagar öppet köp från den dag du tagit emot varan. Efter kontakt med oss har du två veckor på dig att returnera paketet så du har gott om tid att bestämma dig om det blev bra. Du får gärna ta upp och undersöka varan, om du använder den eller hanterar den på ett sätt som inte är nödvändigt, kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Bifoga gärna orderbekräftelsen tillsammans med returvaran. 

Du även lämna in din retur direkt i vår butik på Magasinsgatan 11 i Göteborg som har öppet vardagar 10-18, lördagar 10.30-16.00. Du kan även använda en returblankett från KOV. Glöm inte att bifoga följesedel eller ordernummer så vi lätt kan se vems retur det gäller. Returadress om du vill skicka paketet själv är Magasin 11, Magasinsgatan 11, 411 18 Göteborg. Skicka gärna i samma kartong du fick leveransen i, annars packa ordentligt! Du ansvarar för paketet tills vi fått det.

Vid retur kan du gärna använda vår returblankett för att förenkla processen. Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid högbelastning kan det ibland ta några dagar längre. Observera att vi har enligt lag 30 dagar på oss att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

Kontakta oss alltid innan eventuell retur. Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det åter till oss, och därmed debiteras du 350 kr som motsvarar fraktavgift och hantering. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Vid reklamation på grund av skadad vara eller felpackning av oss står vi för fraktkostnaden. 

Returnerar du hela din order returnerar vi hela beloppet inklusive frakten, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för returfrakten som kommer finnas kvar på fakturan eller räknas av på krediteringen till ditt kort. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. Returfrakten på större varor som möbler kan komma att bli högre än den frakten du betalat för leverans till dörr/företag, då denna inte är den faktiska fraktkostnaden. Kontakta oss om du har några funderingar så hjälper vi till med en lösning.

Garanti/Reklamation:

Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post info@magasin11.se innan retur. Retur skall inte ske förrän överenskommelse med butiken har skett då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi svarar alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

Har du en fundering så kontakta oss gärna på info@magasin11.se eller 031-134424.