Retur - och bytespolicy


  

Vi vill att du skall vara nöjd med din beställning, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Du har därför 30 dagar öppet köp från den dag du tagit emot varan. Du får gärna ta upp och undersöka varan, om du använder den eller hanterar den på ett sätt som inte är nödvändigt, kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Kontakta oss alltid innan eventuell retur. 

Bifoga ordernummer eller följesedel så vi lätt kan se vems retur det gäller. Returadress är Magasin 11, Långesand 8, Port 1, 475 31 Öckerö. Skicka gärna i samma kartong du fick leveransen i,  packa ordentligt! Du ansvarar för paketet tills vi fått det.

Valfritt att bifoga returblankett. Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid högbelastning kan det ibland ta några dagar längre. Observera att vi har enligt lag 30 dagar på oss att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

Ångerrätten gäller inte vid köp av godis eller kaffe eller vid köp av varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Returnerar du hela din order returnerar vi hela beloppet inklusive frakten, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för returfrakten och du återbetalas på samma sätt som du valt att betala. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden. Returfrakten på större varor som möbler kan komma att bli högre än den frakten du betalat för leverans till dörr/företag, då denna inte är den faktiska fraktkostnaden. Kontakta oss om du har några funderingar så hjälper vi till med en lösning.

Ej uthämtat paket:

Hämtar du inte ut ditt paket inom 14 dagar skickas det åter till oss, och därmed debiteras du 350 kr som motsvarar fraktavgift och hantering. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma.

Garanti/Reklamation:

Eventuella reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post på info@magasin11.se innan retur då det i vissa fall kan räcka med ett foto. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi svarar alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

Har du en fundering så kontakta oss gärna på info@magasin11.se eller 031-134424.