Magasin 11 AB Org. nr 556653-7600 Startades som fysisk butik på Magasinsgatan 11 där vi låg i 20 år. Nu är vi Onlinebutik med lager och showroom på Öckerö.
Lägg det du vill handla i varukorgen, klicka sedan på varukorgsikonen längst upp till höger så kommer du till kassan, där granskar du dina produkter och välj betalsätt. Glöm inte att kolla igenom dina egna uppgifter så även dessa är rätt. Slutligen trycker du för slutför köp för att avsluta affären. Beställer du en beställningsvara med längre leveranstid kommer vi kontakta dig med mer exakt leveransdataum. Är du osäker, ring oss så hjälper vi dig 076 - 019 29 57.
Vi har säker betalning med Kort , SWISH & faktura 30 dagar eller Delbetalning.
Du kan välja att betala med kort eller via faktura som du kan betala 30 dagar efter leverans. Du kan också välja att delbetala i upp till 24 månader, eller betala direkt med din bankdosa eller bankID eller SWISH.
Handlar du på lagret har vi Swishnummer 123 599 2821, Magasin 11 AB.
Leverans till annan mottagare.
Behöver du göra en leverans till annan modtagare än dig själv (eller till en annan adress) gör du det genom att först föridentifiera dig via BankID i kassan.
När du lagt din order skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivit vid registreringen. Kontrollera att ordern är korrekt och vid eventuella felaktigheter kontakta oss på [email protected]. Vill du ändra eller avbeställa en order så kontakta oss så snart du kan. Efter lagd order skickas ditt kolli inom 1-3 dagar. Saknas varan i lager meddelas du detta via e-post. Magasin 11 reserverar sig för slutförsäljning, försening samt eventuella pris/lagerfel som kan uppstå. Vi kan tyvärr inte ändra i en behandlad order. Ångrar du dig får du då hämta ut din order och kontakta oss för en retur, (obs lämna inte din order på utlämningsstället som är förenat med extra kostnader).
I December 2019 stängde den fysiska butiken på Magasinsgatan 11 eftersom den största försäljningen då skedde Online.
Du kan hämta upp din order på vårt lager som ligger på Öckerö. Adressen är: Långesand 8, Port 1 475 31 Öckerö. Ring eller SMSa oss innan du kommer så vi är på plats, vi har inga öppettider. Tel: 076-019 29 57, eller mail [email protected].
Ordern packas & skickas med PostNord eller DHL beroende på de val du gjort i kassan. Ibland kan vi behöva att ändra ditt leveransalternativ men vi försöker i möjligaste mån använda oss av de val du gjort i kassan. Ordern skickas spårbart från vårt lager eller direkt från något av våra externa lager. De flesta paket leveraras till ditt närmsta utlämningsställe och du blir aviserad via SMS. Vid val av hem/eller företagsleverans eller vid leverans av större produkter som till exempel kylskåp och möbler får du leverans hem till dig. Du kommer då bli kontaktad innan leverans för överenskommelse tidpunkt. Företagspaket levereras utan avisering dagtid. Skulle leveranstiden bli längre av någon anledning meddelas du via telefon eller mail.
Vi skickar spårbart. Vill du spåra din order från DHL kan du söka hos DHL. Har du valt att få din order via PostNord rekomenderar vi dig att ladda ner PostNordappen. För utlandsleveranser se DHL utlandsleveranser. Du får även ett mail med en spårningsbar länk för att hjälpa dig följa med din försändelse. VIKTIGT, Om ett utlämningsställe skulle vara fullt händer det att det går till det utlämningsställe som är närmast. Distributören kan då kostnadsfritt styra om paketet vid ett senare tillfälle till det utlämningsstället som det är bokat på. Men det kommer att ta 3-7 extra dagar. Detta är inget vi kan råda för utan är en omständighet som händer då väldigt många handlar Online samtidigt. För att undvika att paket inte kommer bort skickar vi spårbar länk. Kontakta oss om något känns snett eller fel så får vi söka ditt paket (& kolla först att du uppget rätt mobilnummer för aviseringen). För säkrast leverans om du beställer efter lunch men vill ha det dagen efter om möjligt, välj PostNord, de hämtar vanligtvis paketburen 13.30 medans DHL kommer tidigare.
Magasin 11 är skyldiga att leverera varan du beställt inom 30 dagar efter din beställning om ingen annan leveranstid överenskommits. Om Magasin 11 inte levererat i tid och det inte överenskommits om annan leveranstid eller förseningen beror på dig har du rätt att häva avtalet. Magasin 11 betalar då tillbaka det du har betalat snarast och senast inom 30 dagar efter att vi mottagit din hävning av avtalet enligt konsumentköplagen.
Fraktfritt över 1200:- | Företag vid 15 000:-
Till Postombud med PostNord 69:-
Till Utlämningsställe med DHL 79:-
DHL Hemleverans dagtid 249:-
Dina varor levereras till den adress som du angivit i kassan. Du får ett meddelande via sms.
DHL hemleverans kvälltid (17-22) 149:-
Än så länge ej tillgänligt i alla städer men är på gång!
Hemleverans på Pall 0:- (privatpersoner)
Vid större ordrar som möbler/kylskåp. Aviseras före leverans. Leverans sker oftast via DHL. Du kommer bli kontaktad före leverans för val av lämplig leveranstid.
Företagspaket mindre 149:-
Valet kommer i kassan baserat på hur stor din order är
Företagspaket Dagtid ej aviserad 149/249:-
Aviseras inte utan delas ut direkt. Tjänsten fungerar bara till företag bemannade dagtid. Vid extra utkörning debiteras du +99 kr.
Företagspaket Dagtid med avisering 249/349 kr
Aviseras så att du kan välja tidpunkt som passar dig. Tjänsten fungerar bara till företag bemannade dagtid. Vid extra utkörning debiteras du +200 kr.
Avhämtning på lager 0:-
Vi skickar ett SMS när din order är klar för upphämtning på Öckerö. Vi är oftast bemannade vardagar 9-15. Avtala tid för säkerhets skull. Vi SMSar från 076-0192957 när din order är klar. Välkommen!
Shipping to other EU countries: 189-499:-
Sök DHL utlandsleveranser
Spåra din sändning hos DHL
Länk till retursedel i paketet
Returer (läs snabbguiden här. Kontakta oss alltid innan eventuell retur, det kan komma att ske till en annan adress.
Vi vill att du skall vara nöjd med din beställning, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Du har därför 14 dagar öppet köp från den dag du tagit emot varan. Du får gärna ta upp och undersöka varan, om du använder den eller hanterar den på ett sätt som inte är nödvändigt, kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning.
Valfritt att bifoga returblankett, men du måste bifoga ordernummer eller följesedel så vi lätt kan se vems retur det gäller. Vi tillhandahåller retrusedel vial mail. Skicka gärna i samma kartong du fick leveransen i, packa ordentligt!
Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid hög belastning kan det ibland ta några dagar längre. Observera att vi har enligt lag 30 dagar på oss att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation. Du står för den faktiska returkostnaden (oftast 79 kr).
Returnerar du hela din order returnerar vi hela beloppet inklusive frakten till dig, returnerar du delar av din order returneras ej frakt. Du står själv för returfrakten och du återbetalas på samma sätt som du valt att betala. Vid byte betalar du själv fraktkostnaden.
Returfrakten på större varor som möbler kan komma att bli högre än den frakten du betalat för leverans till dörr/företag, då denna inte är den faktiska fraktkostnaden. Kontakta oss om du har några funderingar så hjälper vi till. Om din beställning är över fraktfri gräns, men hamnar under fraktfri gräns efter din retur, kommer din beställning anpassas till det nya köpbeloppet och beläggas med aktuell kostnad för frakt.
Obs, Ångerrätten gäller ej företag, ej specialtillverkade beställningsvaror efter dina anvisningar, livsmedel, metervaror, tvålar eller andra hygienprodukter. Vid leverans från annat land kan extra fraktavgifter tillkomma.
Vi tar ut en avgift för ej uthämtat paket på 350 kr / sändning som ej hämtas ut som motsvarar fraktavgift i retur och hantering. Har du missat att hämta ut fler än tre beställningar reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer. Vid leverans från annat land kan extraavgifter tillkomma. I vissa fall kan du erbjudas att köpa returfrakten + en ny om du har missat att hämta ut ditt paket.
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad måste du omedelbart reklamera detta till oss skriftligen (samt vid hemleverans skriftligen få en kvittenslapp om skada av chaufför). Vi behöver också veta vad som är trasigt. Vi har i vår tur bara ett par dagar på oss att göra denna reklamation av frakten till fraktbolaget så för att ersättning skall utgå måste detta anmälas till oss inom 5 dagar via mail [email protected]. Du behöver även då bistå med bilder på produkt och emballage och följesedel. Denna bild på produkt och emballage(ytter och inner) och följesedel är en förutsättning för att ersättning skall utgå vid transportskador.
Vid dold transportskada (som ej är direkt synlig) måste du anmäla detta till oss till [email protected] inom 5 dagar annars kan ingen ersättning utgå. Observera ej färdigmonterade produkter som har en skada inte får monteras ihop om där är en dold skada, enligt transportbolagens villkor betalas ingen ersättning ut i sådant fall och följdaktligen inte heller från oss.
Vid saknad vara så släng inte emballaget vid förrens reklamationen är utredd, ofta kan den saknade produkten finnas i packeteringsemballaget eller i en annan produkt. Kolla igenom din leverans noggrant. Uppstår det frågetecken mailar du oss på [email protected], glöm inte att uppge ditt orderID samt artikelnumret på den saknade varan. Anmälan av saknad vara i emballaget måste anmälas till oss inom 5 dagar efter mottaget paket, annars kan ingen ersättning utgå.
Reklamationer eller garantiärenden måste meddelas via e-post på [email protected] (använd gärna vårt kontaktformulär här) innan retur då det i vissa fall kan räcka med foton. Detta innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi svarar alltid så fort vi kan. Vi följer Konsumentköpslagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.
Har du en fundering så kontakta oss gärna på [email protected] eller 076 - 019 29 57.
Vi reserverar oss också för fel utom vår kontroll, exempelvis force majeure. På Magasin11.se säljer vi inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som du kan läsa mer om nedan. Syftet med en sådan behandling är för att kunna leverera din order. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.
De personuppgifter vi behandlar om dig kan [enligt punkterna nedan] komma att delas med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU. Magasin 11 lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.
Personuppgiftsansvarig är Karin Engströmer. Du har rätt att kontakta Magasin 11 om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta vårt dataskyddsombud på [email protected]. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.
Med personuppgifter menas all information som kan knytas till en enskild person.
För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter. För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik.
Nedan kan du hitta en redogörelse för vilka bolag vi delar information med samt varför vi gör det.
När du genomför ett köp delas informationen med vår betalväxel Klarna som då också bär ansvar enligt GDPR för dina uppgifter. Det som sparas hos Magasin 11 är för- och efternamn, adress, email, telefonnummer samt köpet. Informationen lagras för att kunna genomföra köpet och leveransen men också för att skydda dig mot bedrägeri samt eventuell garanti eller bokföringslag.
För att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget som i dagsläget är DHL eller PostNord via UNIFAUN. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. Email och/eller mobilnummer för avisering.
Idag gör Magasin 11 AB sin marknadsföring själva, skulle ett extern företag hjälpa oss med den tjänsten skulle vi eventuellt behöva dela information med en tredje part.
Om du är prenumererant på vårt nyhetsbrev så delas för- och efternamn samt email med vår e-posttjänsteleverantör. Vi sparar/delar för- och efternamn för att kunna göra utskicken mer personliga. Din information delas för att vi ska kunna använda tjänsten och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden & information. I dagsläget använder vi Mailchimp för utskick. Den personuppgiftsansvarie som du kan vända dig till för frågor eller förändringar är Karin på [email protected]. Öppnar du inget av våra nyhetsbrev kommer du automatiskt plockas bort från listan inom en skälig tid.
Vi använder PRICERUNNER och PRISJAKT för att samla in kundomdömen. För att säkerställa att endast verifierade kunder lämnar omdömen så delas för- och efternamn, orderID samt epost.
Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen). Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.
Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår internetbutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej kunna handla.
För att aktivera Cookies, leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system.
Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Om du nekar lagring av cookies kan du inte handla på hemsidan utan får istället göra din beställning via e-post eller telefon. Om du undrar över något kring detta, kontakta oss [email protected]
Stort tack för att du handlar hos Magasin11.se
Produkten har blivit tillagd i varukorgen